معتبره، پلتفرمیه که به شما کمک میکنه تا اعتبارتون رو رشد و این اعتبار رو به مشتریانتون نشون بدید. تا مشتریان بلقوه شما این اطمینان خاطر رو پیدا کنند که میتونن به شما اعتماد کرده و نگرانیهای معمول یک کاربر خرید آنلاین رو نداشته باشند و به مشتریان فعال تبدیل بشن. در این مقاله با ما همراه باشید تا به شما نکاتی رو آموزش بدیم که حداکثر استفاده از معتبره و ببرید.
از مشتریان فعلیتون استفاده کنید.
اگر بخوایم مهمترین کاری که به عنوان یک مالک باید انجام بدید رو لیست کنیم، قطعا اولین و مهمترینش اینه که فعال باشید. این فعال بودن به معنی این هست که بصورت پویا و روتین، از کاربرانتون بخواید تجربهشون رو ثبت کنند. با این کار از مشتریان فعلی به عنوان سفیر تبلیغاتی برند خودتون استفاده میکنید. به این تکنینک در بازاریابی دیجیتال، رفرال مارکتینگ میگن.
رفرال مارکتینگ چیه؟
رفرال مارکتینگ یا بازاریابی ارجاعی، فرایندیه که طی اون، مشتریان راضی فعلی با توصیههای خودشون مشتریان جدیدی رو به خرید محصولات و خدمات یک برند ترغیب میکنن. درواقع این مشتریان به واسطه تجربه شخصی خودشون نسبت به طرفداران برند شما(Brand Advocates) تبدیل میشن.
میتونید بصورت اتوماتیک برای مشتریانتون پیامک بفرستید، ایمیل بفرستید یا هر روش دیگری که در منطق بیزینستون توجیه پذیر هست رو استفاده کنید. اما اتوماتیک کردن این پروسه، نکتهای هست که بهتره حتما انجام بدید.
برای مشتریانی که نظری ثبت میکنند جایزه در نظر بگیرید.
از مشتریانتون بخواید با نام کامل و حقیقی خودشون در صفحه نظرات شما در معتبره نظر بدند و به پاس این زحمت براشون جایزه در نظر بگیرید، کد تخفیف، شارژ حساب، ارسال یک کادو در خرید بعدی و… اینها بخش کوچکی از جایزههایی هست که میتونید استفاده کنید تا مشتریانتون رو ترغیب کنید نظر بدند. این دقیقا راهکاری هست که دیجیکالا و اسنپ پیش گرفتن تا بتونند نظرات مشتریان رو جمع کنند. یادتون باشه کاربران بیدلیل برای شما وقت نمیزارن و شما باید به پاس زحمت و وقتی که میکشن، به نحوی ازشون قدردانی کنید.
ویجتهای نمایش اعتبار رو در وبسایتتون قرار بدید
در حال حاضر که این مقاله رو منتشر کردیم، سه ویجت کلی در معتبره طراحی و پیاده سازی شده که میتونید از اون ها استفاده کنید. برای دسترسی به کد ویجتها به پنل مدیریت و جعبه ابزار رجوع کنید. همچنین شدیدا توصیه می کنیم لینک صفحه نظراتتون رو به بیو اینستاگرامتون اضافه کنید. تا کاربران پیج اینستاگرامتون به راحتی بتونن نظرات مشتریان فعلیتون رو بخونند.




با برچسبهای اعتماد معتبره، نرخ کلیک تبلیغاتهاتون رو افزایش بدید!
طی تحقیقاتی که انجام شده، وجود لوگو معتبره روی بنرهای تبلیغاتیتون، نرخ کلیک کاربرانتون (CTR) رو ۸۶٪ افزایش میده! چرا که کاربران به تبلیغات شما اعتماد کرده و مطمئن خواهند شد این یک تبلیغ معتبر از یک کسبوکار معتبر است!
مطمئن بشید در صفحات فرود (landing page) یکی از اولین المان که کاربران میبینند، نظرات کاربران شماست
از ویجت های معتبره در لندینگ پیجهاتون استفاده کنید، نظرات مشتریان فعلیتون رو نمایش بدید تا نرخ تبدیل (Conversion rate) کاربرانی که به سایت شما اومدن رو افزایش بدید.
نظرات منفی رو چیکار کنید؟
نظراتی که شما جمع میکنید همیشه مثبت نخواهند بود. یادتون باشه که خیلی مهمه پذیرای نظرات منفی باشید و از اونها درس بگیرید و نقاط ضعف خودتون رو شناسایی کرده به اونها پاسخ بدید و مشتریان ناراضی رو به مشتریان راضی تبدیل کنید. حتی با این کار به سایر کاربران نشون میدید که کسبوکار مسئولیت پذیر هستید و مشتریان رو بعد از خرید به حال خودشون رها نکردید!
در کنار موارد بالا این رو بدونید که نظرات منفی در صفحه نظرات شما به کاربران کمک میکنه تا به صفحه نظرات شما اعتماد پیدا کنند که اتفاقا اعتبار شما رو پیش کاربران بیشتر افزایش میده! همچنین طبق آمارهای معتبره، به ما ثابت شده کاربران با احتمال بیشتری از کسبوکاری که امتیازی بین ۴.۲ تا ۴.۵ داره خرید میکنند تا کسبوکاری که امتیاز کامل ۵ ستاره گرفته. چرا که عدد کامل ۵ مشتریانتون رو مشکوک میکنه.
از عکسهای آماده ما که برای استوری و پست اینستاگرام استفاده کردیم غافل نشید.
عکسهایی با رزولیشن بالا در پنل مدیریت -> جعبه ابزار -> شبکههای اجتماعی قرار گرفته که میتونید اونها رو در پیج اینستاگرامتون بصورت پست و استوری استفاده کنید تا به کاربرانتون نشون بدید که معتبر هستید و یا دعوتشون کنید برای شما نظری ثبت کنند.
این مقاله در مجموعه مقالات اختصاصی مالکین منتشر شده، مشاهده مجموعه مقالات مخصوص مالکین کسبوکارها