۹+۱ دلیل که نشون میده چرا باید نظرات مشتریان تون رو جمع کنید!

براساس BrightLocal بیش از ۹۷٪ کاربران قبل از خرید به نظرات مشتریان اون بیزینس نگاه می‌کنند. این عدد به‌ تنهایی کافیه تا شما متوجه اهمیت نظرات مشتریانتون بشید. حتی مشخص شده که ۸۵٪ کاربران همونقدر به نظرات آنلاین اعتماد دارند که به نظرات دوستان و فامیل خود دارند.

یک نقد و بررسی مثبت از زبان مشتری واقعی، کاری میتونه براتون انجام بده که به احتمال زیاد سایر ابزار‌های بازاریابی قادر به انجامش نیستند.

۰. به این آمار‌ها توجه کنید:

۹۷% مردم از خواندن نقد و بررسی یا نظرات مشتریان برای تعیین کیفیت یک کسب و کار استفاده می‌کنند.
۷۲% مصرف‌کنندگان معتقدند یک نقد مثبت باعث اعتماد آن‌ها به یک کسب و کار می‌شود.
۸۵% مصرف‌کنندگان به نقد و بررسی‌های آنلاین مانند توصیه‌های دوستان شخصی اعتماد دارند.
قابل‌اعتماد بودن (۲۷%)، مهارت (۲۱%) و حرفه‌ای‌گری (۱۹%) مهم‌ترین ویژگی‌های شهرت یک کسب و کار است.

۱. نظرات خوب، کسب و کار خوب.

نظرات مثبت، برند شما رو بالا می‌کشه!
اگر مشتری‌ها از خدمات کسب‌و‌کارتون راضی باشن، نظر‌های خوبی میدن و طرفدارتون می‌شن.

پس سعی کنید از مشتریانتون بازخورد بگیرید و اونا رو توی motabare.ir جمع کنید تا بقیه هم ببیند.

اگر هنوز با معتبره آشنا نشدید، خیلی سریع بعد از مطالعه این مقاله کاربردی روی لینک پایین کلیک کنید تا به شما یاد بدیم چطور با کمک معتبره اعتماد و اعتبار برندتون رو افزایش بدید که منجر به فروش بیشترتون میشه.

چطور فروش وب‌سایت یا پیج اینستاگرام رو افزایش بدیم؟

۲. اعتبار آنلاینتون رو افزایش می‌دید!

اخیرا بیشتر کاربران بصورت آنلاین دنبال کسب‌وکار مورد نظرشون می‌گردن و با توجه به نظراتی که توی شبکه‌ اجتماعی مثل معتبره درمورد اون کسب‌و‌کار میبینن، انتخاب می‌کنند و مشتری اون میشن.

۳. متوجه می‌شید که چیکار باید بکنید.

خیلی از مشتری‌ها خوشحال میشن که تجربشون رو با بقیه به اشتراک بگذارند و در مورد اون صحبت کنند. این به شما این امکان رو میده که نقاط قوت و ضعف خودتون رو شناسایی کنید.

۴. ایده‌های بیشتر…

تا حالا شده مشتریانتون بگن که کاش فلان امکان رو توی بیزینستون داشتید؟ یا ازخدمات یک مجموعه دیگه پیش شما حرف بزنن؟ خب این فرصت خوبیه که با جمع آوری نظرات مشتریانتون ایده‌های بیشتری از اون‌ها بگیرید.

۵. آمارگیری و تجریه و تحلیل کاربران!

معتبره به قوی‌ترین ابزار‌های آمارگیری و تجزیه و تحلیل کاربران مجهز شده. شما می‌تونید با استفاده از معتبره از:

  • میزان رضایت و محبوبیتون آگاه بشید و اون رو بصورت نموداری نگاه کنید.
  • اینکه در کدوم شبکه‌های اجتماعی از شما بیشتر صحبت می‌شه رو متوجه ‌بشید.
  • بصورت روزانه – هفتگی و ماهانه از رشد محبوبیت و کاربرانتون آگاه بشید.
  • و خیلی خدمات دیگه که با سر زدن به پنل مالکین معتبره می‌تونید خودتون نگاه کنید…

۶. مشارکت مشتری.

وقتی مشتریانتون درباره شما می‌نویسند، احساس درگیری بیشتری با برندتون می‌کنن. حتی ممکنه دوباره از شما سرویس بگیرند تا ببینند پیشنهاد یا انتقادشون عملی شده یا نه!
پس مشارکت مشتریانتون رو بالا ببرید تا اون‌ها رو خوشحال کنید.

۸. همه نظرات رو در یک مکان واحد و حرفه‌ای جمع کنید!

معتبره به شما این امکان رو میده که بجای اینکه نظرات کاربران شما در تمام شبکه‌های اجتماعی پخش بشن که دیدن و پاسخ دادن به اون‌ها کاری سخت و حتی غیرممکن باشه، در یک مکان واحد و صفحه شخصیتون جمع‌آوری کنید و بهشون پاسخ بدید. اینطوری مدیریت کاملی روی نظرات مثبت و منفی دارید و می‌تونید با پاسخ دادن به مشتریانتون میزان رضایت از برندتون رو افزایش بدید.

۹. به تجربه مشتریان خود توجه کنید!

تجربه منفی مشتری در هرنقطه‌ای از چرخه ارتباطش با شما می‌تونه به رابطه شما پایان بده یا به عبارت ساده‌تر: اگر مشتری از شما ناراضی باشه شما اون رو از دست دادید که به کار شما آسیب میزنه. با جمع‌آوری و پاسخ به نظرات منفی کاربرانتون این شانس و لطف رو به کسب‌وکارتون می‌کنید تا این مشتری ناراضی رو به مشتری ایمانی و ثابت خودتون تبدیل کنید.

الهام گرفته از: synthesio